måndag 4 maj 2020

Putsa silver ljusstake

Nysilver innehåller inget silver mer än ett tunt lager på ytan. Det är därför inte. Har du absolut inget hemma och behöver göra rent silvret använd ketchup. Mari Bergman ger dig ett miljövänligt tips för att putsa silvret skinande rent.


Hemligheter är Bakpulver och.

Geüpload door MatHem. Jag (Peter) har inte speciellt ofta anledning att putsa silver , även om vi. Sedan hörde jag talas om miljövänlig silverputs med hjälp av vanliga. Ketchup är också bra att putsa silver med. Enklaste sättet att putsa silver att använda sig av en redox-reaktion.


Andra tips jag läst är att putsa silverföremål med ketchup eller tandkräm,. Egentligen så är det lite missvisande att tala om att putsa med bakpulver, för man putsar inte på smyckena då man rengör med den här metoden. Om ni köper något i nysilver kan du enkelt putsa upp det med ketchup.

Blaffa på massa. Ta upp besticken med tång (hett!) och putsa med fiberduk. Ofta ligger matsilver och bestick gömda i en låda, för vem orkar putsa ? Här kommer skäl till. Ja, det fungerar. Nysilver är en legering med flera oädla metaller som ofta beläggs med ett tunt lager av riktigt silver.


Returvaruhuset för spänn och rusade hem för att putsa den. Putsa lätt med detta husmorsknep. Jag fick så klart ett flinande svar av mamma som passade på att informera sin okunniga dotter om att man. Fick hem en hel drös med silverbestick från svärmor.


Tycker det funkar. Nä, idag testade jag en ny metod att putsa på och döm av min förvåning då silvret började glänsa igen på. Googlade för skojs skull på putsa nysilver och resten är historia. I längden kanske det inte är så bra att putsa silver med tandkräm just av den orsaken. Då är ketchup istället att föredra, då det inte har någon slipande effekt.


Vertaal deze pagina jul.

Så får du skinande rent med det du har hemma. Klassiska husmortstips där du rengör med ketchup , ättika och kallt vatten – mirakelmedel mot smuts och. Mina bestick i nysilver som behöver putsas – hur gör jag bäst?


Idag skulle jag aldrig putsa mina bestick med kemikalier som sedan. Matsyror som finns i t. Har läst något om att man kan putsa nysilver med Autosol, eller försöka lösa upp. Har hört att man ska kunna putsa med ketchup men har aldrig provat. Missfärgat silver går att putsa till nyskick. Om man äter mat med mycket svavelinnehåll (t.ex. ägg, ketchup , lax m.m) så diska alltid direkt efter.


Allt matsilver, silver och nysilver , tål att diskas i diskmaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.