onsdag 6 maj 2020

Obd läsare biltema

Elektronikprodukt Bil, återköps ej! Nån som har några erfarenheter av Biltemas OBDII felkodsläsare? OBD - läsare som helst . Trodde dom bara rabblade upp vilka bilar som har OBDII. Köpte en läsare på Biltema idag (eftersom jag har en Sharan Vsom slutade gå på alla cylindrar). Funkade bra, fick ut . Köpte nyss en biltema OBDfelkodsläsare med hopp att den vore värd ngt.


Eller måste man vända sig till en verkstad med riktig techoch göra läsare till . BlueDriver OBDDiagnostic Scan Tool Review (reads ABS, Airbag, Tranny Codes). Raderar felkoder på vag Biltemas läsare. Jag behöver köra motorn som styr bakbromsarns. Ska fungera att. Diskussion oBiltema OBDläsare för att släcka airbaglampan på Ei AutoPower Forum 5-Serien.


CR-1OBDII felkODsläsaRe feIlkODeleseR. Check out some similar items below! Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning . Inget i manualen för biltema -läsaren säger att den ska klara koder från airbag, abs och liknande.


Den kan även läsa generiska felkoder för OBDoch EOBD. Läsare som klarar detta brukar oftast vara . OBDII -liknande DTC-anslut- ning (Data Link Connector). Instrumentet passar till Audi, Seat,. Generiska felkoder funkar valfri obd- läsare , har en som kopplas till. Biltema har en vag specifik om man tex vill kunna byta bromsar bak.


Notera dock vad gäller Biltema att det endast är deras felkodsläsare med färgskärm som är . En del fordon är . Till den andra bilen använder jag en USB-baserad OBDII - läsare. Har provat en liknande den som finns på bilbuttricks, men man får ut mycket . Besviken över att det inte var en säkring såg jag pengarna flyga iväg på dyr felsökning hos . Jag vet att Biltema skriver att läsaren klarar det jag frågar om, men jag. Eventuella felkoder anges endast på engelska.


Alla OBD- läsare fungerar till alla bilar med OBD2. Det var ju hela grundtanken när man införde OBDunder 90-talets andra hälft. Följande Biltema OBDläsare fungerar för VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) och kan radera felkoder för ABS, Airbag osv.


Felkodsläsare, OBDII. Inlägg av Rogga. Biltema (av alla ställen) har ett antal olika läsare från 399:- till 999:-. De absolut flesta felkodsläsare kan släcka koder för motorn och diverse motorsystem, samt visa . Kan man köpa vilken OBD- läsare som helst för att läsa ut felkoder ur en Niva. Jag har en Biltema -pryl som såvitt jag vet funkar på Nivan.


Så kr för biltemas läsare som inte ens funkade känns sisådär. Har samma problem med min felkodsläsare från Biltema , Står bara linking error när. Helt säker på detta.


Med denna DICE kan du verkligen . Viktigt att veta är att flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.