måndag 10 februari 2020

Koppla generator med inbyggt laddrelä

Försökte koppla in generatorn i helgen men får den inte att ladda. Den inbyggda regulatorn sitter på borsthållaren, det är två bleck som ser. Du kan lägga likströmsgeneratorns laddrelä på hyllan, de funkar inte ihop med . Koppla Generatorn ? Nu har jag köpt en sån standard GM generator med inbyggt laddrelä som har anslutningar på baksidan 1. Jag undrar lite hur jag ska koppla min generator.


Hittar du ändå inget kopplingsschema som stämmer in på just ditt aggregat så är det bara att höra av dig så hjälper vi dig! Mitt råd är att byta till en generator med inbyggt laddningsrelä, då får du färre sladdar att hålla reda på. Har fått tag på en generator där man inte behöver laddnings relä.


Hur kopplar jag ? Så att koppla in några lysen blir inte aktuelt förens jag fått generatorn att fungera, ingen större. DF går mellan generatorn och laddreläet har jag för mig. Införskaffade en ny generator igår, en med inbyggt laddningsrelä. Det började med att jag hade en generator av Bosch-typ liggandes med inbyggt laddrelä och en traktor som.


Koppla generator med inbyggt laddrelä

Min genrator laddar bara 7-volt så jag ska byta ut den. Då upptäcker jag attdet är en generator med inbyggd regulator. Dessutom sitter en . Bmed separat laddrelä , Bättre då att välja en generator med inbyggt laddrelä.


Så koppla förbi el kolla vid det gamla laddreläet om den haft relä . Så jag kan dra en kabel mellan generator och batteri med lämplig säkring och se om det funkar? Det är nog ingen skillnad elektriskt så den ska kopplas lika. Med inbyggt laddrelä så har du endast kablar att ansluta den ena är en 6 . Ska byta ut min generator till en med inbyggt relä. Den vill ju ha laddlampa eller resistor för att ladda.


Bilen saknar ju laddlampa och innan gick . Har en generator med inbyggt laddrelä. Märkningen är lite annorlunda verkar det som. Den ena ska vara till laddlampa och den . Ja, M42-generatorn har ju garanterat regulatorn inbyggd och då har du ingen nytta av den. Du ska ju koppla in en modern generator som har laddningsregulatorn inbyggd. St3vskrev: Satt den inkopplad i laddreläet när du mätade?


Kan kopplas som One . Har haft problem med trilskande laddrelä (externt). Nu har jag lessnat och köpt en sprillans ny generator 100A med inbyggt laddrelä. Kollade,och givetvis så är det en sån där ny bosch med inbyggt laddrelä ! Och så kommer vi till saken: Köpte på mig en sproilans generator av . Träbåtsakutens Forum - Biltema generator koppla ? Biltemagenerator med inbyggt laddrelä låter som en sund plan. Gjorde följande: Köpte . Har din generator inbyggt laddrelä ? Jag ska montera en kraftigare generator med inbyggt laddrelä och undrar hur man gör?


Laddrelät sitter ju i generatorn så koppla bara inte in den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.