måndag 1 april 2019

Ekolod test 2014

Sommaren ägnas åt olika metartävlingar samt pelagiskt vertikalfiske och vanligt jiggfiske . Kopplade under förra veckan in ett nytt ekolod för det pelagiska fisket, . Håkan lär Casper hur man ska tolka informationen på ekolodet. Jag fiskar framförallt med ett pelagiskt vertikalfiske , vilket innebär att vi fiskar från båt och lokaliserar fisken med hjälp av ekolod. Det låter enkelt, men kräver . Strax efter klockan 08.


Ekolod test 2014

Jörgen studerade ekolodet noga för att leta upp gösarna. Oavsett om det gäller pelagiskt vertikalfiske efter stor gös eller sportfiske efter stor. Till viss frustration har nog minst lika . Albin och jag tog en tur i hans båt för lite pelagiskt prickskyttefiske.


Dagen började lite trögt och det var. Jag får många frågor om vad jag har för inställningar på mitt ekolod , så med denna filmsnutt försöker jag. En fisk som står nio meter ned syns på ekolodet inom en bredd på meter. Pelagisk vertikalfiske - Gös. Bottenbomba gösen.


Ekolod test 2014

ORIGINAL by Finlandia-uistin Oy. Se alla storlekar och . Vill man använda ett ekolod i sitt fiske ska man ju vet hur det fungerar. Läs mer om kurserna. Här en hygglig gös fångad på pelagiskt vertikalfiske. Humminbird är utan tvekan med i toppen bland dagens ekolodstillverkare , vilket de tydligt . Här får du en riktigt bra lektion i användandet av ekolod och Side Imaging i jakt på pelagiska fiskar.


Många tror att man får en massa fisk bara för att man har ekolod , men det är fel. Henrik släpper snabbt ner jiggen och klarlägger tekniken: – . Du ser när fisken går upp mot ditt bete på ekolodet. Skall den bestämma sig för att hugga eller inte?


Ekolod test 2014

Smack där satt . Dual Spectrum CHIRP är nästa steg i utvecklingen av avancerade 2D ekolod. Att tidigt se fisken är till stor hjälp vid pelagiskt vertikalfiske. Att på ekolodet se en rovfisk stiga mot betet, inspektera det och . Jag tycker alla borde prova detta fiske med ekolod , 0. Så ut och testa pelagiskt vertikalfiske på din egen sjö, speciellt om . Jörgen kommer att prata om hur pelagiskt vertikalfiske fungerar generellt, hur ekolodet fungerar, hur man ställer in och läser sitt ekolod , lokalisering av fisk, . Daxs att lära sej hur ekolodet fungerar till nästa säsong och det verkar som skulle behöva köpa ytterliggare en båt för . Inlägg om gös vertikalfiske gädda abborre jigg ekolod video 0. Idag skulle farsgubben min ut och försöka sig på att stånga upp en pelagisk gös. Alltså så har jag gett mig på en blandning av pelagiskt och bottennära fiske.


Sedan tidigare så hade jag två givare till mina ekolod så det var bara att . Malin och Putte ägnat sig år pelagiskt vertikalfiske. Då används ett ekolod för att spåra fisken, som sedan lockas nappa . Metoden som främst används är pelagiskt vertikalfiske , vilket innebär att du som fiskar kan på ekolodet se rödingen jaga ditt bete! Fisket är otroligt spännande . De senaste åren har det definitivt varit vertikalfiske efter gös. Känslan när du fiskar pelagiskt och ser på ekolodet när en stor gös stiger mot jiggen och sedan .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.