torsdag 12 juli 2018

Neonljus bil lagligt

Många tror att det är lagligt , läs trafikverkets svar#129488;! FRÅGA: Får man ha neonljus under bilen? Ju mer jag lär mig om kvinnnor, Ju mer älskar jag min bil.


Gåtan – någon packade Tapanis bil med julpynt: Hur i jösse namn har de kommit in? När Borlängebon Tapani Sundström öppnade . Vitt ljus bakåt får bara användas vid backning eller vid arbete som kräver sådan belysning. Har din bil rätt belysning bak? Vid färd på väg med ett fordon ska lyktor . Vilka neonfärg är det förbud i trafiken?


Gäller det alla kommuner? Vissa säger att det är lagligt om man står stilla, eller med tex helljus men inte. I vilket fall kan neonljus leda till problem om man stöter på fel person i fel läge.


Slängd vi talar om bil som inte är i trafik håller jag helt med. Jag vet att samma resonemang har förts angående neonljus under . Bil besiktningen mvh Alvir . Jag har installerat blå neonljus under min bil. Men nu har jag hört att det är förbjudet, kanske till och med grova böter.


Vill helst inte råka illa ut. Behöver din bil nya sommardäck eller vinterdäck har vi ett brett däcksortiment att. Det neonljus som fanns under en Mitsubishi Eclipse blev genast populärt. Mazda RX-som syns med i filmen är en lite äldre bil , men den visar ändå klart och tydligt . För den som vill bygga en helt egen bil väntar ett digert arbete, men.


Likaså är det förbjudet med färgat neonljus som lyser under bilen. Detta är dock lagligt i USA, där man fortfarande kör med vita blinkers fram. Du får ju faktiskt ha både USA-ljus, neonljus , rökmaskin med tillhörande. I mitt fall så är det en US-byggd bil som jag återställer till original. Har läst på olika bil forum där dom sagt att bilprovningen inte har . Inläggsrubrik: nu e det lagligt med neonljus ! Hade det på min förra bil och trodde inte heller det var lagligt men frågade farbror blå.


Neonljus är visst då lagligt ! Fick svaret att blå färg är . Eller man kör bara runt Stockholm där det är neonljus överallt. Patrik Skoog skrev: Ja faktiskt! Amerika och drabbas av motorstopp i öknen. Neon ljus under bil är det olagligt eller inte.


Beror väl på om farbror blå är på gott humör, såg nog en bil med neon på en parkering i . De extra lyktor och strålkastare som man får montera på en bil skall vara. Det är så äckligt fult med neonljus. Jag blev stoppad av polisen och dom gnällde på mitt neonljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.