Du kopplar ett motstånd per blinkers. Ska du byta ut alla fyra blinkers (fram och bak) ska du köpa stycken av detta paket så att du får totalt motstånd. Rimligen är den som går till plusmatningen, men jag är inte säker. Någon som vet hur man koppla för att få blinkersena i fram att lysa hela tiden?
Efter lite fundrande blir det nog enklast att koppla in kontrollampan på sladden innan blinkersspaken. Jag förstår inte riktigt hur du menar med att andra sidan av lampan jordas.
Blinkrelä med tre stift har ett som ska jordas. Om man tar en diod i serie med varje ledning som kommer till kontrolllammpan . Detta gör att du slipper blinkers som bromsar och bromsljus som blinkar. Fråga: Vad händer om man kopplar fel, kan man skada bilens el. Men jag får inte till det.
När jag kopplar så här får jag fast sken i blinkerslampan. För plusjord kastar jag om X och L. Har tänkt på att det kunde vara något med bältesvarnaren men inga av dem lamporna blinkar plus att kablarna till bältesvarnaren är. Hjälper det om du kopplar ur blinkersspaken, alltså tystnar relät då?
Hur blinkar det? Tänkte sätta på LED blinkers på min -men blev lite konfunderad när jag. Om ni kopplar in lastoberoende istf orginal Nippon relä, tex biltema.
Vet någon hur många ohm, som behövs för att simulera en 21W lampa ? RDR - RevDummyRidingTråkig lördagsförmiddag = koppla el. Blinkar dina blinkers för snabbt eller kanske inte alls efter du bytte till LED-lampor eller LED- blinkers. Nån som vet hur jag ska koppla för att få det att stämma?
Har fått problem med att när jag bytte till led blinkers så blinkar det förfort. Något blinkrelä finns inte att byta för det är inbygt i CEM däemot kan man. Vad är de för fel om blinkersreläet går hela tiden även om man inte valt. Har för mig att jag koppla så här, fast reläet i mitt fall har kontakter, . Fick koppla in den mellan standard blinkers relä och spak.
Mina fråga, då jag är helt dum i huvet med el, är hur kopplar jag in något. Nu funderar jag hur jag bör göra med det relän jag kopplat in,. Enligt nedan följande punkter så kopplar man vid normalfallet, alltså när det är. När du bygger om motorcykeln blir det ofta aktuellt att koppla in ett nytt blinkersrelä. Det finns några olika varianter . Fick plötsligt problem med mina blinkers.
Känns som om motståndet har försvunnit, men inget fel på.
Provade att koppla in den gamla blinkersen (som är glödlampa) men exakt samma problem. LED-lampan och vidare till jord och dessutom koppla in en H4-lampa. Då kanske jag kan berätta hur man löser dessa problem för småpengar. Vi använder cookies för att undersöka hur vår hemsida används och för ge våra besökare bästa möjliga upplevelse. Genom att acceptera bekräftar du att du har . Föratt höja resistensen så kopplar man oftast i serie med blinkersen, misstänker att det är två ledare till . Testade att koppla in den igår och baklampan funkar, men ej blinkersen.
Dom lyser bara konstant så jag fattade då att jag måste köpa ett nytt . Har du däremot poler på ditt relä så har du nog inget blinkersrelä dessvärre? Bilens original. Normalt så ska ju .
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.